Alla inlägg den 16 juni 2006

Av Lars Engström - 16 juni 2006 21:13

Dags igen för ett längre cykelpass. Turen drog denna gång runt sjön Roxen. Samma sjö som gett namn till orienteringsklubben jag är med i, OK Roxen. Denna tur har en mer varierad karaktär. Det håll jag cyklade, vänstervarv, innebär att man börjar med ungefär 25 km som är ganska platta, därefter går man norr om sjön in i ett mycket mer kuperat landskap och kör mer inne i skogen, som slutar när man kommer till slussarna i Berg, där slättlandskapet åter tar vid in mot Linköping. Hela rundan blir ungefär 80 km. Denna varma dag tod det ca tre timmar att cykla med ett stopp för en alldeles kall Piggelin vid badet i Sandvik. Tyvärr blev det inget dopp, men det lockade.Fotbolls-VM, svårt att inte säga något om Sveriges match igår. Satt åter i ett öltält, idag var det alldeles tjockt med folk ute, och stämningen var förstås tätare än förra matchen, och krav på att vinna fanns från alla. Jag förstår inte att SVerige ska spela så att man börjar må dåligt. Allt är bra utom avsluten. Vid 80:e minuten började jag ge upp då jag tyckte att anfallen började avta i skärpa och här mådde jag riktigt dåligt (inte på grund av de öl jag drack) på grund av att bollen inte ville gå in. Men så kom den förlösande passningen från Allbäck till Ljungberg som fint men inte hårt nickade in 1-0. Och tältduken försvann någonstans, och jag tror inte den landat än efter vrålet. Härligt.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards