Alla inlägg under april 2008

Av Lars Engström - 29 april 2008 07:37

Jag glömde givetvis säga att utan Hasse Backe så är fotbollsspekulationer meningslösa. Fotbollskanalen utan Hasse Backe är väl lite som Efterlyst utan Leif GW Persson. Han löser ju alla fallen utan att besöka brottsplatsen med hjälp av statistik och personkännedom.

Av Lars Engström - 29 april 2008 07:28

Satt och tittade igår kväll på ett ehltimmes spekulationsprogram om fotboll. Det börjar kännas som om det går till överdrift nu. Så mycket kvalitativt finns inte att säga om denna idrott. Nu vänder vi in och ut på minsta skråma som kan ha betydelse inför än den ena än den andra matchen och till och med slutspel. Igår grottade vi ner oss i vem som ska spela höger mittfält om inte Ljungberg kan vara med. Verkligen om han inte kan vara med. Kanske något för orienteringssporten att ta upp. Man kan säkert prata laguttagningar i all oändlighet. Nu har jag tittat klart på detta spektakel.

Av Lars Engström - 28 april 2008 20:34

Vem ska göra sin plikt på torsdag? Jag ska göra det minsann.

Av Lars Engström - 27 april 2008 17:23

Och Maj stavas panikträning. På självast Norska nationaldagen ska jag orka en halvmara i Göteborg. Innan det på självast arbetarnas heliga dag är det Växjöloppet, 10 km. Målet blir att slå fjolårets mediokra tid. Kan skvallra att jag provjoggade banan idag i nya Nimbusskorna på 63 minuter i väldigt lätt jogg. Skorna behöver springas in och knytas rätt för att passa mig så det är tur att jag har tid på mig att löpa in mig i dem. inför milloppet på torsdag blir det ganska tung träning ändå. Spinning imorgon och löpintervaller på tisdag.

Av Lars Engström - 19 april 2008 12:49

Började dagen med ett tidigt (nåja) spinningpass 09.30 Kände att våren är på gång för jag kunde inte riktigt koncentrera mig idag. Men fort var det gjort. Idag blir det till att inhandla ett par nya löparskor eftersom det nog blir två lopp inom kort. Växjöloppet och Göteborgsvarvet. Jag har gjort radiodebut också. I lokalradion Kronoberg. Det var ju lite roligt förstås. Men alltid så har journalisten makten i sin redigering. Det blir ju inte alltid som man tänkt sig.


Sen så har jag hittat en kul dialektal fil på Youtube. Killen gör reklam för Vidsel när han är ute på galej i Kalix. Om det inte går att länka nedanför ska du söka på Bondjäveln & Finnen på Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=ruZQhRzV05o&feature=related
Av Lars Engström - 15 april 2008 19:44

Luleå i drygt ett dygn. Firade far på 75-årsdagen. Ja, egentligen två dagar innan. Ett besök på Kyrkbyns Kök & Matsalar innebar att ännu en mör ren fått sätta livet till för min njutning. Men är man Ren så är man. Detta betyder förstås "En gång OK Renen, alltid OK Renen". Särskilt när man varit med på så många Renklunkar.


Delar av släkten dök upp på Söndagen så det var förstås trevligt att återse den. Resa Växjö till Luleå via Köpenhamn tar på krafterna så nu ska jag nog sova tror jag. Red syntes inte till. Han var nog någonstans på Kolahalvön som vanligt.

Av Lars Engström - 8 april 2008 20:55

Tre golfrundor. Första rundan på Karlskrona Golfklubb. Andra rundan på Trummenäs Golfklubb, och den tredje rundan på Leråkra. Helt ok greener för årstiden. Fri lägesförbättring pga något vattensjuka fairways. Trevlig stad verkar annars Karlskrona. Spinningpass igår kväll och ett intervallpass löpning ikväll.


Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards