Alla inlägg under mars 2008

Av Lars Engström - 30 mars 2008 18:56

Växjö är en schlagerstad. Märkligt är det, men jag inser att det myllrar av schlagerartister här. Åtminstone vinnare. The Ark från Rottne utanför Växjö vann ifjol. Charlotte Perelli från Hovmantorp utanför Växjö vinner i år. Hon ska ha sjungit i diverse kyrkor under sin ungdom innan hon blev dansbandssångerska med mera.


Jag har hunnit med två biobesök. Ethan och Joel Coens thriller No Country For Old Men var verkligen bra. Skådespelarna får ju verkligen göra en karaktär av sina roller. Gediget och bra. Spännnade och underhållande. Dessutom har jag fortfarande lite behållning av filmen trots att det är en dryg vecka sedan jag såg den.


Den andra filmen I wasn't there handlar om Bob Dylan som spelas av fem skådespelare. Behållningen här var nog Cate Blanchets insats och den lille svarte pojken som spelade Dylan båda två. I övrigt var det inte min tekopp riktigt.



JA!

Av Lars Engström - 9 mars 2008 13:09

Svaret på omröstningen blev JA, hur oväntat det än kan låta. Luleå fixade minst ett år till i elitserien vilket förstås känns skönt. Lite schlagerrecensioner; Trots allt har jag sett samtliga tävlingar, men jag får skylla på mina vänner. Jag skulle givetvis aldrig bänka mig fem helger i rad för att beskåda detta spektakel. Konstaterar att rätt låtar gick till final med tanke på lottningen. Tror faktiskt att Tapper hade klarat det om hon inte mött Nordman i semin. Konstig tävlingsform detta. Carola gråter ut för att hon inte gick till final. Hon trodde nog att det var en popularitetstävling, så hon behövde kanske ett bakslag på den fronten. Klart är att låten var för dålig  och att det var därför den inte gick vidare. Jag är själv med i en popularitetstävling på en datingsida och det går väl sådär. Ena dagen är man populär, andra dagen mindre populär. Återstår att se hur populär jag är i morgon?

Av Lars Engström - 2 mars 2008 14:56

Det är ingen helg som kommer att gå till de muntraste. Torsk i en viktig match. Mörkt vad gäller löpformen, och motivationen i botten. Inte ens Göteborgsvarvet räcker som målsättning för att göra träningen rolig. Tror att det blir en conjac och Det sjunde inseglet ikväll. Det passar sig, och regnet forsar ner utanför. Regn betyder ju förändring.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards