Alla inlägg under januari 2010

Av Lars Engström - 29 januari 2010 16:31

Äntligen är premiären "inbokad". Måndag vecka 7 ska jag äntligen få spinna med Spiffa. Efter en helg i Oslo och massvi med skidmil och fika i kroppen. Ha i tanke att jag tar en extra ledig dag bara för att träna måndag kväll. Bara hoppas att jag får en plats för dem går åt som smör i solsken.


Av Lars Engström - 19 januari 2010 18:16

Jag förbereder långsiktigt en Lundellista med att läsa debutromanen Jack. Det finns ju en låt som heter ´Stackars Jack´. Det sas vara en genrationsroman, vilket får mig att undra vad den generationen hade för sig. Förmodligen rökte och drack man så mycket man bara orkade, och jobbade så lite som möjligt. En alkoholistgeneration och en narkomangeneration verkar det allt ha varit. Det känns lite intressant att läsa den så långt efteråt eftersom min generation inte riktigt hade samma referenser. Jag kan inte riktigt tycka synd om Jack så här långt men jag har ju slutet kvar, så jag får återkomma.

Av Lars Engström - 8 januari 2010 18:54

Länge sedan jag skapade något här. Vilade ut i huvudstaden direkt efter julbesöket i Luleå. Massor med nysnöande, ganska kallt men vinterfint längs skidspåren i norr. I storstaden hittade jag i porttelefonen namnen Tolstoy och Hamilton. Fint läge vid Skeppsbron. Inga jag kände, men mitt hotell bodde granne med dem. Huvudstaden var i vinterkylan invaderad av Ryssar, klädda i tjocka pälsar och pälsmössor. Tror inte att det var fuskpäls. Ganska tjusigt men inte så korrekt i Sverige, det var nämligen länge sedan jag såg en päls i Sverige. Men alla som har en borde väl kunna använda dem, skadan är ju redan skedd. Eller nåt. Pälsmys i Stockholm för ryssarna alltså. Sammanfattar en chockerande sanning. Tåg tar väldigt lång tid. Flyg går väldigt fort. Bra att veta om du tänker resa exempelvis sträckan Växjö-Luleå. 2010 blir ett politiskt år. Ska vi välja arbetslinjen eller bidragslinjen. Två helt skilda spår där det senare är beroende av det första. Alltså är valet lätt. 

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards