Alla inlägg under februari 2008

Av Lars Engström - 28 februari 2008 20:24

Säfsen bjöd trots skrala snöförhållanden på fint väder, soligt och klart, fin natur, och som vanligt på extremt gott vatten. Det finns förstås mycket att ha åsikter om vad gäller hur man bedömer skidspår och hur snöförhållandena presenteras på hemsidan. När anläggningens objektiva funktionärer bedömer en isränna som högsta betyg då får man förstås anledning till att vara besviken. Visst räddade det fina vädret en hel del. För egen del så var det skönt att bara komma iväg och koppla av lite, försökte läsa bok men oftast somnade jag varje gång jag försökte. Vi hade en trevlig stuga med egen bastu som användes relativt flitigt.

Av Lars Engström - 27 februari 2008 17:50

Innan någon kommenterar mitt senaste inlägg så är -23,6 grader mer än 1 grad ifrån -22,4. Men likafullt rejält kallt. Över till något roligare apropå snitt och medelvärden. Det var Staffan Lindeborg som kläckt ur sig följande. 


"Brolin börjar få ett riktigt bra målsnitt i landslaget. Tillsammans med Dahlin och Andersson ligger han nästan på hundradelarna och snittar..."


Kan någon förklara hur han menar, eftersom Lindeborg själv inte läser denna blogg. Eller.....?

Av Lars Engström - 27 februari 2008 17:29

Okej!


Jag medger att jag chansade på decimalerna på medeltemperaturen. Det kan lika gärna ha varit -23,6, men inom en grad ska felmarginalen vara. Ni fattar. Det var kallt. Och snö hade vi också.


Någon sportreporter var åtminstone roligare att lyssna på. " Kedjan med Brolin, Dahlin och Kenneth Andersson är klart bäst i VM. De ligger och snittar på några tiondelar". Jag fattade aldrig vad han menade.

Av Lars Engström - 26 februari 2008 21:01

Växjö till Säfsen. En resa på drygt 40 mil. Ett vintergrönt landskap flödar in genom rutorna. Något år i början av 80-talet kommer jag ihåg hade vi -22,4 grader i medeltemperatur i Februari. Det var i och för sig många år sedan, men jag cyklade till och från skolan på en kärvande cykel. Vet inte om jag kan påstå att jag längtar tillbaks till den vintern men visst är skillnaden stor från då.


Jag ser att Big Brother tycker att jag ska ägna mig åt schlager recensioner istället för att analysera ishockey. Luleå vann med 3-0 ikväll och helgens schlagerlåtar var riktigt usla. Ingen borde ha vunnit om jag ska vara ärlig. Fortfarande bör vi skicka Christer Sjögren till Europa. Kebabpizza och slibovisa var för övrigt väldigt bra ochborde ha fått vinna förra helgen. Luleå till slutspel? Vem vet.

Av Lars Engström - 16 februari 2008 09:31

Efter mer än ett år utan Internetuppkoppling är jag nu uppkopplad hemifrån igen. Det kan innebära att bloggen uppdateras oftare framöver plus att jag oftare nås på MSN om någon vill det. Red brukar till exempel hänga där men nu ska det ju flyttas och byggas om.

Av Lars Engström - 12 februari 2008 18:34

Både Kjell-Olof Feldt och Carl Bildt använder samma rubrik på sina verk som beskriver den tid som flyr. Inga andra jämförelser i övrigt. Det intressanta är att vi nu är mitt i Februari, nyss firade vi jul och nyss hade året börjat. Nu har det ljusnat på kvällarna och snart har vi Mars med vårsol och andra vårtecken. Kan konstatera att det går snabbt numera. Trots allt är det skönt att det går fort under vintermånaderna så att det snart blir vår och sommar.


Jag är väl varken den förste eller siste att notera att tiden går fort. Snart är det dessutom slutspel i hockeyn, så också för Luleå?


Jag kikade lite på schlager-SM i helgen och inser nu att Sverige kommer att skicka Christer Sjögren till Serbien (eller var det nu går någonstans) mest som en hämnd på hela ESC för att det blivit en grannomröstning. Det vill säga, de som har mest välvilliga grannar vinner. Vi har bara fyra eller fem trogna grannländer som röstar på våra låtar. Bättre då att ligga i forna öststaterna där det kryllar av länder med gemensam historia.


Men jag är inte bitter. Verkligen inte.

Av Lars Engström - 5 februari 2008 17:15

Jag har för mig att man i Yogan gör solhälsningen (vill minnas att jag var med på ett pass i Linköping). Solen kom tillbaks till Växjö i helgen, i dubbel bemärkelse. Därför gör jag solhälsningen. Nu är jag full av energi att ta mig an en arbetsvecka till. Jag noterar att flickan i hatten varit inne och hälsat på... inte bara på bloggen. Men hatten glömde hon hemma i Linköping tror jag visst, för den såg jag inte av. Däremot bjöds det på autentiska utdrag ur, och på orginaldialekt, Vilhelm Mobergs "Din Stund På Jorden" och, säger ryktena, även högläsning ur "Populärmusik från Vittula" Till viss del även den på orginaldialekt men Pajalaborna skulle nog protestera. En mycket underhållande helg med andra ord.


Säfsen låter sig göra påmind att det snart ska finnas snö nog för en helg på längdlaggarna. Spåren Solberget, Jyllandsleden och elljusspåret lockar igen, och kanske även Skifsenleden om modet infinner sig tillsammans med det perfekta skidvädret. (Det vill säga solsken och Blå-extra temperatur). Jobbveckan innehöll lite blandade intryck med revision med allt vad det kan innebära. (Kräks lite)



Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards