Alla inlägg under augusti 2006

Av Lars Engström - 26 augusti 2006 15:30

Nu har det redan hunnit gå tre veckor i Småland. Och helgerna har jag tillbringat "hemma" i Linköping i väntan på att lägenheten säljs och att flyttlasset kan gå. Första veckorna har varit otroligt stimulerande, roligt att lära känna personalen och en del leverantörer och någon kund. Roligast var att jag inte lyckades säja nej till en återförsäljare av skyddsskor som ska komma förbi och visa upp sina produkter, måste försöka avboka det hela innan dem dyker upp. Träningsprogrammet har jag lyckats följa bra nu. Är inne på 6:e veckan av 13 och allt verkar gå bra, känner av mina benhinnor då och då och behöver då vila över något pass för att inte överanstränga dem. Jag har hittat en badsjö utanför Alvesta men badvädret har inte visat sig på sin bästa sida. Svampsäsong är det men jag har inga bra svampställen, kan ingen tipsa om det?

Av Lars Engström - 19 augusti 2006 09:38

Sommaruppehållet blev väldigt långt. I praktiken är jag fortfarande ledig eftersom jag inte är anställd just nu, men den 4/9 är jag igång igen dvs om två veckor.Alltså har jag semester. Svårt att sammanfatta ett så långt uppehåll men jag har haft det väldigt bra för det mesta. Jag är helt utvilad och bättre löptränad än på länge eftersom jag följer ett träningsprogram som ska göra att jag klarar ett halvmarathon på under två timmar. Nu har jag klarat av fem veckors träning snart av totalt 13 veckor.Jag håller på att avveckla mig från Linköping just nu, men det tar säkert minst en månad ytterligare innan allt är avklarat. Ny bostadsort blir Rottne till att börja med. Under tiden ska jag leta bostad i Växjö.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards