Alla inlägg under september 2006

Av Lars Engström - 30 september 2006 11:43

Nu vet jag hur tufft det är när några viktiga personer blir sjuka på jobbet. Det blir kaos. Man hinner jobba tre minuter med en sak, sedan måste något annat lösas. Så kan det hålla på en hel förmiddag eller eftermiddag. Då måste man jobba lite senare på kvällen för att få något gjort över huvud taget. Så denna vecka är jag lite tröttare ändå. Nu blir det fint med helg att vila ut på och då ska jag väl hinna träna se någon bio och kanske gå ut i Linköping och ta en öl eller två. Idag är också sista dagen med bredband i lägenheten i Linköping så man får väl sitta och glo på nätet idag. Ha en trevlig Helg!

Av Lars Engström - 22 september 2006 23:08

Ännu en vecka på det lilla företaget. Man ska väl inte publicera några arbetade timmar på en hemsida, men för såna som mig kan inte facket hoppa på. Jag får jobba precis hur mycket jag vill, och det gör jag. Visst är det roligt också, men ibland slitigt och ibland snurrar det i huvudet av allt som måste göras. Nästan så att man behöver gå upp mitt i natten och skriva ner det man kommer på. Nu hoppas jag att det löser sig med min lägenhet så att den blir såld och att jag kan börja leta något på allvar i Växjö, detta trots att det är trevligt i Rottne. Nu är jag så trött att jag vill rasa i säng, så jag gör det. Godnatt.

Av Lars Engström - 16 september 2006 13:19

Fin dag för cykel i Göteborg. Skönta att komma ut på vägarna igen efter väldigt mycket löpträning. Måste säga att jag saknat cyklingen. Orkade väl inte riktigt hela passet, kroknade efter 1,40 ungefär. Vann fyra ortsskyltsspurter i alla fall. Och det var viktigt. Jobbandet har gått bra, ibland långa kvällar, inte värre än att vara anställd i alla fall.

Av Lars Engström - 10 september 2006 14:32

En vecka kvar till valet, och jag kan inte låta bli att kommentera läget så här långt. Det står väl klart att sittande regering inte har någon politik, inga ideer, inga visioner. De har enbart ambitionen att sitta kvar fyra år till, och då är det dags att byta regering. Därför ska jag rösta bort maktmänniskorna. Svågerpolitik har gjort att sittande regering infiltrerat snart sagt alla offentliga företag, för att inte tala om medierna. Nu tackar Persson för att folkpartiet klampat rejält i klaveret. Men också nu syns det tydligt hur Persson vill vinna valet, genom att prata om de andra och inte om sin egen politik. För att de inte har någon. Det får bli allt om valet på min sida.

Av Lars Engström - 9 september 2006 09:01

Nu så är mitt företagsprojekt igång på riktigt. Har klarat av första veckan, ganska fullt upp och allt verkar möjligt just som det ser ut nu. Träningsprogrammet då? Jodå. Jag har hållit igång ännu en vecka. Avslutar med ett rejält långpass på Söndag. Börjar se fram mot elitseriepremiär i ishockey så smått. Förväntar mig ett fantastiskt år av Luleå. Har gjort en del intressanta förvärv. Rekommenderar dig ett besök bland mina länkar för att se på företaget.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards