Alla inlägg under mars 2009

Av Lars Engström - 22 mars 2009 21:31

Den 31/7 kommer Ullevi att gunga. De fyra irländarna i i U2 kommer till Sverige. Det är stort då det är mina absoluta favoriter som ska spela. Det bästa av allt är att jag har biljetter. En imponerad Dave Evans (gitarrist i U2) sa en gång till Bob Dylan att "människor kommer att spela dina låtar i tusentals år framöver. Det är fantasktiskt". Dylan svarade då att "de kommer att spela era låtar också, frågan är om de kommer att veta hur de ska spela dem". Något ligger det i det. Ett unikt sound har skapats av denna grupp. Fram till konserten ska jag försöka skapa en topp 10-lista på deras 10 bästa låtar. Det kan verka lätt men för mig blir det riktigt svårt. Tänkte börja med en låt från "Rattle and Hum" som lite oväntat hamnar här. En inte alls typisk U2-låt men med rätt känsla. Soul och Bluesinfluerad rock när den är som bäst.


10. Angel of Harlem

Av Lars Engström - 15 mars 2009 13:13

Igår sändes Timrå mot HV71 som jag satt och tittade på. Relativt spännande match. Hörde någon som rumlade in i väggen ut mot gatan. En kraftig duns. Sedan tyst. Kanske inte var något ändå...men strax börjar skyltstolpen ytanför fönstret gunga kraftigt varpå någon än en gång stöter till väggen. Ett ansikte dyker upp ovanför gardinen, men verkar obehindrat stånka sig uppför stolpen. Jag ställer mig upp och går fram mot fönstret varpå den unge mannen i skägg generat skrattar och håller upp en trälåda. Jag får faktiskt lov att öppna fönstret och fråga vad som pågår en decimeter från mitt fönster. "Vi ska sätta upp en fågelholk", säger den skäggige unge mannen. Varpå han än en gång håller upp lådan som faktiskt liknar en fågelholk nu när jag vet vad det ska vara. Men det är ingen vanlig fågelholk utan ett radhus med tre eller kanske fyra ingångar. Jag ser framför mig hur min fönsterbräda fylls med fågelträck och säger bestämt. "Här ska inte hänga någon fågelholk på vårt hus". Han svarar: "Men den ska hänga på stolpen, inte på huset". Jag upprepade, "Här ska inte hänga någon fågelholk utanför mitt fönster". Eventuellt med en bestämdare ton. Fågelholksaktivisten suckar uppgivet och säger till sin kollega, som har ytterligare en fågelholk i handen, "Vi får gå till ett annat hus". Jag tänker sarkastikst att, ja det får ni göra. Efter att den fasadklättrande fågelholksaktivisten klättrat ner ser jag att han även på pakethållaren till sin cykel har ännu en radhusfågelholk. Det ska visst flytta in mycket småfåglar till staden denna vår, men inte utanför mitt fönster. Jag får snart ett skränande måspar till granne på taket mitt emot, så jag drar mitt strå till stacken.

Av Lars Engström - 12 mars 2009 23:11

Förlusten är ett faktum. En i någon mån rättvis förlust i bemärkelsen att hockeylaget Frölunda var bättre över 5 matcher. Det som luktar lite unket är att matchfunktionärerna håller så låg standard. Först kan inte huvuddomaren reglerna för utvisning och sedan försöker sekretariatet förkorta matchen när Luleå krigar för att få in en kvittering. Det pinsamma är att det får inträffa i elitserien anno 2009 över huvud taget. Sportsliga och ekonomiska intressen står på spel, vilket kräver en proffsigare organisation och funktionärer. Killen i sekretariatet ser dessutom ut att säga mot domaren när domaren ber honom att fördröja klockan i nästa byte. Vi får hoppas att det blir åtgärder och att funktionärerna byts ut.


Rolig säsong trots allt. Ett stort steg i rätt riktning för vårt fina hockeylag.

Av Lars Engström - 4 mars 2009 20:58

Äntligen är Luleå som det borde vara på vintern. Vit snö, perfekta spår och lite kyligt när man går på hockey. Tänk att jag skulle få Blå extra väder och dessutom sol tre av fyra dagar. Tror inte att den gav någon solbränna. Men jag stannade och lapade lite solljus i alla fall. Hockeyn då? Ja, jag kan inte skryta med platsen jag fick tag på. Rad 1 bakom Luleås avbytarbås. Jag såg väldigt mycket ryggar. Som tur var så fanns jumbotronen att titta på, men dessa platser borde inte vara till salu. Till på köpet vann SAIK med uddamålet.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards