Alla inlägg under januari 2008

Av Lars Engström - 28 januari 2008 17:30

Jag är frisk igen. Åtminstone är den långa förkylningen borta. Provlöpte igår och fann att det nu ska gå att följa Sub120-programmet. Nästan en religiös stämning infann sig efter nära 4 veckors snörvlande.


Växjö hade igår en hel dag med solsken. Det är nästan så att man undrar vad vädret håller på med. Om SMHI har räknat rätt så hade Växjö sammanlagt 5 timmar och 20 minuter med sol de senaste två månaderna. Och så kommer det en hel dag med blåklar himmel. Idag är allt normalgrått igen så det gäller att njuta av de strålar som finns.


Det blev ett besök i metropolen Brittatorp i helgen där det inmundigades jordnötter och öl. Jag har inte sett några kostrestriktioner i mitt Sub 120 program ännu, så jag njuter av det ett tag till för min nya tränare hotar med att införa restriktioner, åtminstone på chipssidan, så jag kan nog slinka genom med substitut under våren. Det finns ju många att välja av. Kvällen i Brittatorp avslutades med mat på ett hotell i Växjö med påföljande utgång på innestället Grace. Ja, det var lönehelg.

Av Lars Engström - 21 januari 2008 17:09

Nu har jag varit i det lilla samhället Älmhult för första gången. Där kan man bland annat besöka IKEAs första varuhus och minsann såg jag inte Huvudkontoret också. Det ser ut att gå bra för företaget då kontoret såg modernt och fint ut. Svårt att veta hur bra det går för företag som ej är börsnoterade.


Efter såna besök blir man i regel upptagen en dag eller två för att bygga det man köpt. Så också jag, denna gång en golvlampa och en liten hallmöbel, men fasligt många delar att knåpa ihop. Fick sedan i mig en död kyckling på en av Växjös restauranger som jag inte provat ännu. Aptit heter den och får nog räknas till en av de bättre, både pris- och matmässigt.


Min träning för Sub120 ligger helt nere på grund av förkylning, eller snarare influensa. Fick råd av sjuksyster att kolla min Mycoplasma för eventuell form av lunginflammation men förmodligen är det en utdragen influensa. Varannan dag frisk och varannan dag sjuk. Till och med sjuk och frisk samma dag är melodin nu för tiden. Men snart bestämmer jag mig för att vara frisk och då kan jag börja träna igen. En vecka uppehåll är det just nu.


Luleå, apropå Reds anmärkning, ryckte snabbt upp sig och höll nollan än en gång. Visst finns det hopp och Djurgården är bara 4 poäng före nu. Fast det är i såna tillfällen Red snabbt brukar påpeka att han inte är så intresserad av hockey egentligen.

Av Lars Engström - 12 januari 2008 13:37

För oss som sett och djupanalyserat Änglagård så vet vi att regn står för förändring. I onsdags regnade det för att sedan spricka upp och bli klarare igen, är 2008 förändringarnas år? En del mål är desamma i nytt format kanske som Sub 120. Nu har jag kastat ut Salkei för en ny tränare. Svårare är att planera sina förkylningar och influensor som kan sätta käppar i hjulet. Mellandagsförkylningen är inte helt borta ännu. Fortfarande täppt och eländig på morgnarna, men jag har påbörjat träningen så smått.


Ett annat mål är ju att blogga en gång i veckan och det ska jag väl klara om man tänjer på gränserna lite över hur man definierar vecka. Nu är det 10 dagar sedan jag senast skrev något här, men det är fortfarande vecka 2.


Viktig hockeymatch för Luleå idag. Möter Mora och det får bara gå på ett sätt. Dags att lägga Mora bakom sig nu. Långt bakom. Kan regnet ha hjälpt även Luleå i onsdags?  Unge Herr Engström får se om regnet påverkar mer än man tror.

Av Lars Engström - 2 januari 2008 16:37

Det sägs att det är bra att nämna namnet Lavholmen i sin blogg om man vill ha många nya läsare. Antingen du varit där eller ej kan du säkert hitta på en bra historia där något spännande utspelar sig där. För min del så tillbringade jag nyårsnatten där i ett diffust tillstånd. Renar gillar som bekant lavar så vad passade bättre än att förtära en Rudolf i lagom rått tillstånd. Jag gillar renar och rotfruktsgratäng.


Vad ska då hända i år? Sub2 ifjol gick i stöpet, kanske får jag sätta upp ett mer utmanande Sub120 i år på Göteborgsvarvet.


Min omröstning ville att jag ska uppdatera bloggen varje vecka. Det känns ju fullt möjligt. Jag börjar därför redan idag.


Luleå var som vanligt väldigt fint trots att snön lyste med sin frånvaro så är det alltid trevligt att vara hemma. Passade på att se Luleå-HV71. Ett Luleå som inte riktigt orkade med att slå HV. Spetskompetensen saknades för att göra tillräckligt med mål. Annars såg spelet habilt ut både framåt och bakåt. Någon utvisning för mycket av bland annat lagkaptenen Burström med en och en halv minut kvar att spela. Inte bästa läget att ta dumma utvisningar kan man tycka.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards