Alla inlägg under mars 2010

Av Lars Engström - 26 mars 2010 18:40

Nu har jag hört fiskmåsens skrän. Småfåglarna sjunger vårsalut. Något är på gång.

Av Lars Engström - 22 mars 2010 20:34

Hörde på radion på vägen hem från träningspasset ikväll. I kategorin spontana liknelser är den här en av de roligaste på länge. Refererat under matchen mellan IFK Göteborg och BK Häcken kom följande liknelse mitt i allt. " Senaste kvarten har IFK tagit över matchen mer och mer, Tobias Hysén är som ett klipulver på deras svettiga överkroppar" Jag vet inte hur det plötsligt kommer upp i kommentatorns huvud, men lite roligt var det allt.

Av Lars Engström - 18 mars 2010 17:27

Jag måste ju bara få berätta att det fortfarande går att hitta nya favoriter inom musiken. Gjorde en djupdykning hos Ginza och CDON, (jo det finns forfarande såna som jag som köper CD-skivor, köper betyder att man betalar för dem). Vad hittade jag där. En skiva som heter "In Rock". Inspelad 1970, och trots det är jag fast. Låtar som "Child In Time" och en singel som finns med på min version, "Black Knight". Helt lysande bra. Tänk att dem inte spelas alls på radio eller tv, så att man aldrig får chansen att hitta dem. Stackars generation som nu bara får skvalradio.

Av Lars Engström - 11 mars 2010 17:43

Åhh. Jag har visst en blogg. Februari var en rolig månad. En lång skidhelg i Oslo. Fina dagar i markerna runt Holmenkollen. Rättare sagt Nordmarka och Baerum vill jag minnas. Första gången jag upplever Oslo i vinterskrud, men det var lika fint som det brukar vara. Men... det finns griniga busschaufförer i Oslo också.


Jag avslutade boken "Jack" av Lundell. Jag har nu börjat med en småländsk klassiker nämligen romanen om Utvandrarna.


OS såg jag massor av. Min reflexion är att jag ser ett samband mellan svenska framgångar och att kampen mot dopingen gör framsteg. Jag vill inte slå mig för bröstet och säga att svenskarna alltid är/har varit rena men skidlandslaget har varit långt efter världstoppen under ett årtionde eller så, men nu när det finns så kallade blodpass på varje åkare så verkar antalet dopningsfall minska och de svenska skidframgångarna öka. Det är min teori i alla fall.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards