Alla inlägg under januari 2007

Av Lars Engström - 27 januari 2007 14:13

Visst är det lite dåligt med diskussionsämnen så här års. Det måste gå att fylla ut Januari och Februari med något evenemang, och då menar jag i brist på OS, VM eller något annat i den stilen. Jag kan ju alltid skriva om min egen träning men det är ju kanske inte så spännande att höra om jag håller 5 eller 7 minuter per kilometer när jag springer, inte förrän i Maj när det blir Göteborgsvarv. Tid är en bristvara. Det är högkonjunktur i Sverige kan jag konstatera, också på jobbet. Mer hamburgare till svenskarna, mer skyltar på bankerna och mer sjukhustillbehör till 40-talisterna. Allt dett betyder mer Enga på jobbet och kanske något mindre i joggingspåret, men det ska nog gå att kombinera.

Av Lars Engström - 22 januari 2007 19:46

Trodde nästan att vintern var över strax efter jag skrev förra inlägget då det började töa och bli plusgrader, men se... kylan kom tillbaks och i morse snöade när jag vaknade. Givetvis förlorade Luleå när jag skrivit upp dem så, eftersom jag räknar med att nästan hela laget läser min blogg ;-) så tog de nog åt sig för mycket av äran, och då går det som det går. Jag sitter givetvis på jobbet och skriver eftersom jag ingen uppkoppling har hemma än. Träning imorgon med klubben, blir nog bra det.

Av Lars Engström - 20 januari 2007 11:27

Efter blåst i alla ledder så kommer kanske vintern till slut. Massor med träd fick offra livet för att kung Bore skulle hitta fram till oss i Kronoberg med någon minusgrad i alla fall. Då hjälper det ju inte att klicka och rädda ett träd på en av länkarna på denna sida. Tänk om "mina" träd som jag räddat blåst omkull. Bäst att fortsätta klicka varje dag. Jag måste givetvis nämna Luleå Hockeys framfart i elitserien på sistone. Är det fyra raka, eller tre raka plus en sudden vinst? Hur som helst två starka bortasegrar och stabila hemmavinster. Jag såg givetvis redan i julas lagets potential när jag var på matchen Luleå-HV71, trots förlusten såg jag att laget har en fantastisk offensiv uppställning med spelare av väldigt hög klass över hela linjen. Väldigt tekniska och orationella, allt som vi hockeyaälskare gillar att se. (Raljerar över Tomas Nordahl lite där).Nu ska jag ut och jogga i fyllan som jag kallar Fyllerydskogen.

Av Lars Engström - 17 januari 2007 20:41

Exakt hur många veckor det är till Göteborgsvarvet vet jag inte men nu har träningen startat, och med den jakten på en tid under två timmar. Studerar några träningsprogram på nätet att följa, lutar åt att det blir något av programmen på Marathon.se.Det blir till att följa ett sånt om det ska gå, trots att det är lite för mycket löpträning för min smak, vill helst byta av med spinning, cykling och boxpass.Kanske en del orientering också, jag har ju investerat i en ny klubbdräkt så det är bäst att nöta lite på den.Vädret är upp och ner och i år får vi verkligen se om det blir någon skidåkning alls. Det årliga Säfsenskidåkningen är i fara om det ska fortsätta så här. Det är ju snart Februari....

Av Lars Engström - 6 januari 2007 13:28

Helt plötsligt har jag blivit modern och fått vinterkräksjuka, jag kallade det för magsjuk när jag var liten. Det är inte roligt alls att råka ut för detta. Noterar att jag inte skrivit sedan november här. Beror på att jag haft väldigt mycket att göra plus att jag varit krasslig. Råkade ut för en förkylning av modell JÄTTESTOR som tog musten ur mig. Ska försöka bättra uppdateringsferekvensen men just idag är jag ganska matt av min moderna sjukdom. Vi hörs

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards