Alla inlägg under maj 2006

Av Lars Engström - 31 maj 2006 20:10

Jag räknar ner nu. Två arbetsdagar kvar innan det är dags att ta steget från det stora företaget till det lilla. Däremellan gott om ledighet med en del förberedelser med flytt och annat som kommer som en följd av jobbytet.Idag har jag också köpt en burk Sensommarhoning. Bra att ha till teet. Honingen som Nalle Puh sa, "Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre"."När man ska hämta honung med ballong är det av yttersta vikt att man inte låter bina veta att man kommer." Nalle Puh

Av Lars Engström - 30 maj 2006 17:43

Det kommer säkert att bli tjatigt med fotboll denna sommar, men fotboll är som bäst så här innan allt är avgjort och när spekulationerna får härja fritt. Alla har sin teori och självklart har jag rätt i att England har ett jätteläge att vinna VM detta år. I min teori så gäller det bara att de får rätt motstånd och kan undvika lag som Brasilien och Tyskland. Brasilien självklart eftersom de har bästa laget på pappret. Tyskland för att de är ett hjärnspöke för Engelsmännen. Visserligen minns vi alla 5-1 i VM-kvalet till förra VM, men möts de återigen så kan det låsa sig. England har dessutom det mentalt mest instabila laget i världen. Andra byggsteget i min teori är därför att de kommer in i sin mentala toppnivå under en månads tid. Det är nog det som också talar mot Engelsmännen. Deras toppar brukar tyvärr bara hålla sig kvar i några matcher. Laget har ändå väsentligt mycket mer rutin än förra VM. Flera spelare har provat en karriär utanför England och är vana att spela stormatcher. Sist men inte minst så räcker väl Svennis flyt också här. Killen har verkligen matjord i fickorna och nu när han har haft hela brittiska pressen mot sig så är det självklart slagläge för Svennis. Han får sin revansch och hela England kommer att vilja ha honom kvar men bättre sätt att vinka farväl till England finns väl knappast än att ta ett VM-guld med England?

Av Lars Engström - 27 maj 2006 17:56

Hej alla vänner och eventuellt annat löst folk som råkar hitta hit. Vi får se vad som växer fram här. Börjar med att visa en bild på vem jag är och sedan så ska jag ta itu med en massa roligt och länka till vänner och annat kul som framför allt jag och mina vänner har glädje av."Bryggeriet är det bästa apoteket.(Tyskland)"

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards