Alla inlägg under september 2009

Av Lars Engström - 30 september 2009 20:49

Nu har jag bevittnat en allsvensk fotbollsmatch anno 2009. IFK Göteborg mot Hammarby på ett ganska nybyggt Gamla Ullevi. Frågan jag vill väcka är inte ny men fortfarande aktuell. 13.000 åskådare kräver nämligen en ofantlig polisinsats och tydligen ska vi skattebetalare betala för eländet. Dessutom kostar en biljett 250 kronor. För det priset ska väl bevakning ingå utan att alla ska betala. Jag passade på att räkna. En polishelikopter och fjorton piquetbussar med kanske 10-12 poliser i varje. Dessutom ligger polishuset alldeles bredvid så uppenbarligen kan de snabbt få förstärkning. Nåja, de tittade glatt på matchen också när de inte blev några våldsutgjutningar. Men jag tycker verkligen att fotbollen i någon form ska betala för bevakningen själv.

Av Lars Engström - 9 september 2009 21:35

Det har blivit något slags vakuum. Sommaren sjunger på sista versen. Vädret är sådär. Inga riktiga mål att träna till på kort sikt. Jobblunken har infunnit sig. Sport på tv tar upp tiden. Svininfluensan väntar därute på mig och på andra. Svårt att komma på ämnen att blogga om. I Växjö ska det bli EU-möten till helgen hur som helst. Staden ska pyntas med flaggor lite här och lite där. Parkeringsplatser och gator stängs. Sverige är ordförande i EU. På lördag rymmer jag staden för att springa lite i skog och mark. I samband med det ska jag också vara publik under SM. Jag har fått förslag på att göra en ny 10-i-topp-lista. Ämnet ska vara Ulf Lundell. Det är ett digert arbete som inger respekt. Lundell har ju hunnit med så sjukt många skivor. U2 hade jag ju lyssnat på så många gånger att det vara relativt lätt ändå, men Lundell med alla dessa skivor, alla dessa låtar.... Går det? Såklart men behöver lite tid att stapla upp kandidaterna. Hösten ska kanske användas lite bättre än vanligt i år då när stiltjen infinner sig. Planera in någon resa kanske, lite golf kanske... (och så träning är det väl bäst att skriva).

Av Lars Engström - 4 september 2009 15:32

Idag fyller företaget tre år. Vi firar med smörgåstårta för de anställda. Hipp, hipp!!

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards