Alla inlägg under maj 2008

Av Lars Engström - 30 maj 2008 18:28

Igår var det dags för den trevliga bankdagen när banken bjöd på golf med middag på kvällen. En strålande dag på golfbanan gav ett positivt bidrag till dagen trots det mycket mediokra golfspelet. Som alltid finns det bra hål som man kommer ihåg och denna gång en massa hål att glömma bort. Jag kan recensera Växjö Golfklubbs bana som en mycket svår och oförlåtande bana. Greenerna var stenhårda och kortklippta så det mesta rullade av greenerna. Tack banken för den dagen.

Av Lars Engström - 21 maj 2008 17:16

En halvmara är lång. När man som jag inte spungit lika långt eller längre sedan förra året så vet man inte riktigt hur nästa kilometer ska bli. Första 10 går förstås utan problem, men sen kan vad som helst hända. Efter 18 km kom klubban. Då orkade jag inte riktigt hänga i, men allt gick bra fram till det. Sista två kilometrarna tog 15 minuter och det ska det inte behöva göra. Nu får man fylla på depåerna med fika och godis igen. Vi fikade mycket och länge på söndagen. En kanelkringla på 30 cm diameter och en chokladboll på 3 ggr normala storleken slank ner. Nej inte riktigt för jag blev tvungen att lämna lite.


Nu har jag tv-underhållning för ett tag framöver då jag lånat Twin Peaks dvd som jag vill se. Tappade bort mig någonstans när den gick på tv. Men nu har jag alla avsnitt. Sen framför jag offentligt klagomål på The English Shop som hade slut Walkers Salt & Vinäger chips. Det får bara inte hända.

Av Lars Engström - 14 maj 2008 21:27

Lika troget som en hund återvänder så är det åter dags för mig att göra ett varv i Göteborg. Jag får kanske fokusera på middagen på restaurang efter jag har sprungit så kanske tiden 120 minuter går obemärkt förbi av bara farten. Jag tror det blir svårt. Jag borde vara bättre tränad än i fjol men knappast bättre än det år jag hade 126 minuter.


Myrorna då? Jag hittar någon enstaka då och då men kanelen hjälper. Det kommer inga nya från boet. Det är några krigare som plikttroget har gömt sig undan fienden i lång tid. Ungefär som man efter andra världskriget hittade japanska soldater, som fortfarande trodde det pågick ett krig, på isolerade öar. Detta skedde visst många år efter andra världskriget eftersom de inte fått reda på att det var slut.

Av Lars Engström - 10 maj 2008 08:51

Enkelbeckasinen håller sig ofta dold. När den tvingas upp flyger den upp högt och flyger i sicksack samtidigt som den lockar. Den brukar flyga undan långt. När den markerar sitt revir störtdyker den med utbredda vingar. Detta åstadkommer ett vinande, nästan metalliskt ljud som av en cirkelsåg på avstånd. Ljudet finns länkat nedanför.

http://www5.h.lst.se/lansfakta/natur/u_ottenby/ljud/enkelbek.mp3
Av Lars Engström - 8 maj 2008 20:10

Nu kan Anticimex avveckla sin verksamhet för svartmyror. Häll kanel på hålet där myrorna kommer upp så är saken biff. 30 minuter har gått och jag har inte sett skymten av en myra sedan dess. Jodå, några som letar efter öppningen, men de vägrar kliva över kanelfältet. Man kan undra vad det finns i kanel som de skyr så. Kanske Enkelbeckasinen kan tala om det?

Av Lars Engström - 8 maj 2008 19:20

Nu blir det till att prova naturmedel mot den lilla svarta. Kanel ska tydligen göra susen. Jag har fyllt en dammsugarpåse med svarta myror. Jag kan också ge ett tips. Glöm inte ett glas med saft på soffbordet om du har myror i lägenheten. Givetvis hittade dem glaset och därmed inte bara en myra.

Av Lars Engström - 7 maj 2008 21:57

Ibland får man uppleva magiska löppass. Joggade omkring på Bokhultet i Växjö i 90 minuter. Våren är verkligen här. Till och med sommarvarmt. Passet gick genom en bokskog, naturreservat. Häggen blommar och luftar gott. Det är inte säkert att det var hägg, men det låter väl troligt. Bokskogen var sådär ljusgrön som bara en bokskog kan vara. En hälsning till Norrbotten där man väl har två veckor till orienteringspremiär i bottenfrusna myrmarker den här årstiden.


Spinningen och gymmet lägger om till sommarkalender, så det innebär väl att man besöker det om det är dåligt väder.


Båten ska i till helgen tror jag.

Av Lars Engström - 4 maj 2008 15:00

Idag och igår var jag publik och tittade på när de lätta grabbarna och kvinnorna tävlade i terräng-SM. Idag var det Mustafa Muhammed som var snabbast över 12 km. Faktiskt vann han inte den korta distansen igår över 4 km. Det var lite intressant att se hur Emil Wingstedt skulle klara sig i konkurrensen. Jag tror han blev sexa idag, vilket får vara godkänt. Det gick fort. Jag behöver ett bättre träningsprogram om jag ska kunna vara med nästa år. Och så var det ju det här med Iron Man 2010. Jag har inte bestämt mig ännu vad jag ska satsa på.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards