Alla inlägg den 1 april 2009

Av Lars Engström - 1 april 2009 21:42

Idag ännu ett spinningpass trots det fina vårvädret. Har man bokat in sig så har man--tänkte jag. Tittade mig runt lite idag och kunde konstatera att de flesta sitter och trampar utan att ta i. De ser ganska oberörda ut. Inte ett flås från något hörn. Är inte det märkligt? Lyssnade lite förstrött på bandspelaren Östros som representerar de rödgröna. han har fastnat i förra valmisslyckandet och upprepar sig att det är fel på borgarnas politik. När framförde egentligen den sidan något annat än skattehöjningar och höjning av bidrag, men det är ju tacksamt.


På min tionde plats från förra inlägget tog jag med en breddlåt för att kanske lyfta fram andra sidor av U2. På övriga nio platser finns det enbart gediget U2-sound. På plats nio kommer en låt som passar bra en sån här vårdag. När allt känns uppåt och när solen värmer och man får kisa lite för att solen är så stark. Följdaktligen första låten från skivan "All the things you can't leave behind". Förresten den enda som platsar på topp tio. Det är ju inte så lite heller... dem där sakerna man inte kan lämna bakom sig, menar jag.


9. Beautiful Day

10. Angel of Harlem 

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards