Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Lars Engström - 16 augusti 2008 17:22

Jag tänkte försöka att inte kommentera de olympiska spelen på bloggen. Idag har det blivit omöjligt att inte säga någonting. Jag må inte vara någon brottningsexpert. Jag kan konstatera att internationella brottningsförbundet har ett jätteproblem. Problemet stavas inte Ara Abrahamian utan fusk eller obegripliga regler. Jag kan inte bedöma om det är fusk eller otydliga regler. En hand utanför mattan när motståndaren i ett tidigare skede var utanför med halva kroppen utan att dömas för mattflykt. Vad jag kan förstå så verkar ju ändå de flesta andra matcher gå rättvist till så vad ska man tro, att det finns några domare som gaddat ihop sig för att få en italiensk mästare? Oavsett vad så behöver brottningen åtminstone förklara vad det var vi såg.


9,69 är otroligt. För en gångs skull tror jag inte att det är en pillerproppad världsrekordinnehavare. Bolt tävlar för samma land som Ben Johnson gjorde, men det verkar vara ett gott genetisk exemplar denna gång som ser ut att kunna springa ännu fortare faktiskt. Vi får se hur länge det står sig.


Therese Alshammar förtjänar väl inte en kommentar, men jag kan inte säga att jag är förvånad att det är henne det strular för. Det är alltid något som inte är i ordning när hon ska tävla. Påminner lite om Patrik Kristiansson, Carolina Klüfts man om någon minns honom. Stavhopparen som i sitt livs första OS går in i kvalet på tangerat årsbästa med sprillans nya skor som han inte sprungit in ordentligt. Han rev ut sig utan resultat den gången.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards