Alla inlägg den 22 maj 2007

Av Lars Engström - 22 maj 2007 19:27

I dessa tider av stämningar och miljonpensioner, kan ni läsa detta en liten stund. Jukolakaveln går i Finland. Motionärer blandas med elit. Motionärer betalar sin egen resa med egna medel för att få lite finsk skogskultur och frisk luft. Motionären krävde inga övergångspengar när han bytte klubb. Jag behövde inte krångla med mitt pensionsavtal när jag bytte klubb. Jag fick inte ens en chipspåse (Läs Dill & Gräslök), ja OLW förstås, vilket är gängse vid klubbövergångar i orientering. I alla fall där jag är uppväxt.


Men å andra sidan är inte mitt yrke att vara orienterare och det ställs inga krav att jag ska hålla kvar laget i elitserien.


Jag tar inte ställning för eller mot Mikael Renberg, men jag tar ställning för sporter som inte blivit så förstörda av pengar. Renberg har ju gjort mycket bra för Luleå Hockey under sin karriär och det ska han ha all heder för.

Presentation

Omröstning

Är Engas 10-i-topp-lista riktig?
 Ja, håller med om alla 10
 Nej, finns inte en bra låt bland de tio första
 Enga är bra trots listan
 Listan är bra trots Enga
 50% rätt
 50% fel
 Alltid 50% sannolikhet
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards